Jeugduitje bij Klimpark Twiske

Gepubliceerd op 10 juli 2024 om 07:06

Op 6 juli was het eindelijk zover: het langverwachte jeugduitje van IJsclub Centrum vond plaats bij Klimpark Twiske. Hoewel de dag begon met een teleurstelling vanwege de aflasting van de skeelertraining in de ochtend door de regen, lieten onze jeugdleden zich hierdoor niet ontmoedigen.

Ondanks de voorspelde harde wind en code geel voor de middag, verzamelden alle enthousiaste deelnemers zich vol goede moed bij Klimpark Twiske. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen door de medewerkers van het klimpark, die ons verzekerden dat de veiligheid hun hoogste prioriteit had, vooral gezien de weersomstandigheden.

Na een korte veiligheidsinstructie en het aantrekken van de klimgordels begonnen de kinderen met hun trainers vol enthousiasme aan hun klimavontuur. De harde wind maakte het klimmen extra spannend, met flink waaien en soms wiebelende touwen, maar onze jeugdleden lieten zich niet uit het veld slaan. Met veel moed en doorzettingsvermogen overwonnen ze elke hindernis. Het was geweldig om te zien hoe ze elkaar aanmoedigden en samenwerkten om de moeilijkere delen van het parcours te voltooien.

Halverwege de middag namen we een korte pauze om even bij te komen en iets te drinken. Ondanks de harde wind bleef de sfeer goed en bleven de kinderen vrolijk en energiek. Na de pauze gingen ze weer vol goede moed verder met klimmen.

Rond 16:00 uur sloten we het uitje af. Moe maar voldaan keerden de kinderen huiswaarts, met verhalen over spannende klimavonturen en momenten van overwinning op de wind. De dag was een groot succes en toonde eens te meer de veerkracht en het doorzettingsvermogen van onze jeugdleden.

We willen alle deelnemers bedanken voor hun enthousiasme en moed. Ook een grote dank aan de medewerkers van Klimpark Twiske voor hun gastvrijheid en professionele begeleiding. Ondanks de code geel en de regen in de ochtend was het een dag om nooit te vergeten!