Afsluiting Skeelerseizoen

Gepubliceerd op 30 september 2024 om 13:15

Afgelopen zaterdag stond de laatste skeelerles van het seizoen op de planning. Door de regen en natte paden werd echter besloten om het skeeleren te vervangen door een droogtraining. Ondanks de aanpassing was de sfeer onder de leden fantastisch. De middag werd afgesloten met een gezellige picknick in het clubgebouw, waarbij iedereen iets lekkers had meegenomen, en als hoogtepunt vond de prijsuitreiking van het clubkampioenschap plaats.

Droogtraining in plaats van skeeleren

Omdat het skeeleren door het natte weer niet veilig was, gingen de leden aan de slag met een alternatieve droogtraining bij het clubgebouw. Trainer Jonas had een uitdagend en gevarieerd programma opgesteld om de skeelervaardigheden toch op een andere manier te trainen. Na een gezamenlijke warming-up volgden verschillende oefeningen die zich richtten op conditie, kracht en balans. Zo konden de leden toch flink aan de slag, ondanks het weer.

Picknick in het clubgebouw

Na de training verzamelden de leden zich in het clubgebouw, dat gezellig was aangekleed voor de afsluitende picknick. Door de regen buiten was het fijn dat iedereen binnen van een heerlijke maaltijd kon genieten. Elk lid had iets lekkers meegebracht, wat resulteerde in een indrukwekkende tafel vol met allerlei gerechten, van hartige hapjes en salades tot zoete taarten en snacks.

Terwijl de regen zachtjes tegen de ramen tikte, werd er in het clubgebouw volop gelachen en nagepraat over het afgelopen seizoen. Er hing een warme, gemoedelijke sfeer, en zowel ouders als leden zaten gezellig door elkaar heen. Voor velen was dit ook het moment om herinneringen op te halen aan de trainingen, de elfstedentocht en de timetrail van de afgelopen maanden.

Prijsuitreiking Clubkampioenschap

Het hoogtepunt van de middag was de prijsuitreiking van het clubkampioenschap. De kinderen hedden twee weken geleden ontzettend hun best gedaan tijdens de TimeTrail, en de prijzen werden uitgereikt op basis van de eerder behaalde resultaten. De jeugdcoördinator van de club opende de ceremonie met een korte toespraak, waarin hij de leden bedankte voor hun enthousiasme en inzet gedurende het seizoen. Hij prees ook de trainers voor hun toewijding en het geduld waarmee ze iedereen hebben begeleid.

Daarna volgde de uitreiking van de prijzen door clubicoon Peter Goede. Liss Brouwer de clubkampioen van dit jaar werd luid toegejuicht en ontving de felbegeerde Peter Goede Wisseltroffee. Ook werd de progressiebeker uitgereikt, een prijs die je niet wint door de snelste te zijn, maar door je het meest te ontwikkelen of in te zetten. Iedereen werd in het zonnetje gezet en kreeg een prijs voor hun inzet.

Afsluiting

Na de prijsuitreiking werd er nog gezellig nagepraat en genoten van de laatste hapjes. De middag werd afgesloten met een groepsfoto van alle leden, die vol trots hun prijzen en medailles toonden. Hoewel het weer dit seizoen niet altijd meewerkte, was de sfeer binnen het clubgebouw warm en feestelijk, wat zorgde voor een prachtige afsluiting van het skeelerseizoen.

De club kijkt nu al uit naar het schaatsseizoen, dat op 11 oktober op de Jaap Edenbaan wordt geopend. Hopelijk doet iedereen daar weer met veel plezier aan mee!

Uitslag Time Trail 2024 Pdf
PDF – 80,2 KB 15 downloads

Reactie plaatsen

Er zijn geen reacties geplaatst.