Kampioenschap van Amsterdam

Gepubliceerd op 26 maart 2024 om 17:42

Zaterdagochtend om 05.30 uur gaat de wekker...het is nog donker en het hagelt...

Tygo en Amy zijn klaarwakker en hebben er zin in vandaag: ze maken zich klaar voor een schaatswedstrijd op de Jaap Edenbaan. Ze zijn uitgenodigd om mee te doen aan het Kampioenschap van Amsterdam.

Om 06.45 uur beginnen ze met de warming up en om 7 uur bijt Amy het spits af. Ze zet een prima tijd neer op de 500 meter en later schaatst ze een goede tijd op haar 1000 meter.

Tygo begint zijn wedstrijd met de 100 meter en schaatst zichzelf naar een nieuw PR. Hij sluit de wedstrijd af met 2 keer 300 meter.

Amy en Tygo kunnen terugkijken op een geslaagde wedstrijd. Amy gaat naar huis met de vijfde prijs en Tygo neemt de zilveren beker mee naar huis.

Goed gedaan Amy en Tygo!!  Gefeliciteerd!

verslag door: Hanneke Schreuder